theindependent

Ännu en natt på lasarettet

Publicerad 2013-03-25 22:28:20 i

Efter en helt okej dag så kunde den fått ett bättre slut.
Hade bäddat ner mig framför innebandyn och gosat ner mig ordentligt. Då ringer lillasyster och förklarar att mamma är försvunnen. Ännu en gång ska hon ha fått ett form av anfall och efter att hela Köpings polis är ute och letar så hittar man henne någon timme senare. Medvetslös efter vägkanten halvvägs mot Eskilstuna. Hur hon kommit dit är oklart, men då hon inte har något körkort kan vi bara anta att hon gått hela vägen från Sin bostad i Arboga. Jag sitter i telefon med polisen under tiden de letar. Chocken när de berättar vart de hitta henne var otrolig och oron som växte när hon ska ha gått längs den stora vägen.
Snabbt hoppa i kläderna igen och röra sig mot Västerås för att få någon form av kontakt med henne samt hämta nycklarna till lägenheten. Det är inte första gången man sitter där i väntrummet och inte har en aning om ifall hon blivit påkörd, har en hjärnblödning eller vilka andra saker som kan hänt henne. Nu sitter jag i alla fall i bilen efter att ha sätt hennes ansikte, helt borta som alla andra gånger. Några få ord var allt hon kunde säga då hon fortfarande är helt borta. Nu ska jag hem och lägga mig en stund och försöka sovs lite innan de antagligen ringer upp mig från lasarettet igen. Bara hålla tummarna att hon ska klara sig en gång till. Förstår inte vad min oskyldiga mamma ska ha gjort för att förtjäna något som detta, min underbara mamma. Vad som än händer dig så vet du att jag älskar dig. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amanda

tjenare folket. Här är då jag, en nu nitton starka vårar. Krigar mig fram genom livet och alla dess oväntade motgångar. Tar livet med en nypa salt och leker väll igenom de mesta. En riktig livsnjutare skulle man kunna kalla mig, varför hålla sig inom ramarna när de finns så mycket annat utanför! Och tar jag mig inte utanför av ren vilja så lyckas jag väll ramla över kanten eftersom jag förmodligen är den klantigaste människan jag känner. Men vad gör ett blåmärke när man lever livet?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela