theindependent

I'll be your teacher, show u the world.

Publicerad 2011-12-20 23:15:10 i Allmänt

I morgon är det julavslutning! Börjar10 och har julbord 11 sen slutar vi. Känns skönt! nu vet man att man har gjort halva gymnasietiden. Ska bli så härligt att komma till skolan i morgon och få träffa alla innan lovet börjar. På fredag ska jag jobba lite och sen blir det upp och sova hos pappa. För att sedan fira jul där innan jag drar mig till pojkvännen. De blir mycker under julen, fram och tillbaks mellan alla.
Men i morgon taggar vi inför julbord med skolan, ska bli så otroligt skönt med lov nu. Bara ta det lugnt, jobba lite och sedan komma tillbaks och då är det bara att satsa lite till innan 2an är slut!
Kom även på att det kanske är dags att gå runt och börja kolla lite sommarjobb nu... Det är ju så otroligt kul när man bor i en så liten stad så att man måste börja fråga om plats innan nyår för att få något. Och kanske framförallt eftersom det är ett ganska populärt ställe man vill vara på. Lite skillnad att söka genom kommunen eller om man ska jobba som trädgårdsmästare. Då kan de vara rätt lätt men jag ska sikta på att jobba på hm eller något liknande. Så får väll ta mig ner och smöra lite på lovet nu. Snart ska jag krypa ner i sängen och stänga av telefonen så jag får sova inatt. Men det kan jag inte heller göra för då kommer jag aldrig komma upp imorgon.
Ussh Idag känner jag verkligen bara för att vara några år äldre. Vara klar med skolan och ha någon skön lägenhet långt långt bort härifrån och slippa allt just nu. Bara få leva utan all skit, att allt bara kunde vara som långt innan allt blev som det blev. Då när man var lycklig och inte behövde göra sådanna uppoffringar för att alla andra ska vara glada och nöjda. Känns som jag skrivit en hel roman snart, men jag orkar inte förklara. Det känns bara inte bra. Varför var allt tvunget att bli såhär, kom bara hem igen och stanna den här gången.
slänger upp en rätt gammal bild men de får duga, orkar egentligen inte bry mig.
CYA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amanda

tjenare folket. Här är då jag, en nu nitton starka vårar. Krigar mig fram genom livet och alla dess oväntade motgångar. Tar livet med en nypa salt och leker väll igenom de mesta. En riktig livsnjutare skulle man kunna kalla mig, varför hålla sig inom ramarna när de finns så mycket annat utanför! Och tar jag mig inte utanför av ren vilja så lyckas jag väll ramla över kanten eftersom jag förmodligen är den klantigaste människan jag känner. Men vad gör ett blåmärke när man lever livet?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela