theindependent

Rep, tårar och darriga fingrar

Publicerad 2012-04-12 14:53:52 i Allmänt

Nu sitter jag si skolan efter en ovanligt lång gympalektion.. En lektion som jag sent kommer glömma!
Känslan när man sitter uppe i taket och i full fart slänger sig ut från väggen och är helt i en annan persons händer. Känslan IFALL personen inte håller hårt i repet eller tappar. Trodde verkligen att jag skulle dö idag. För er som inte förstått det så klättrade vi klättervägg på idrotten. Tror aldrig jag har varit så rädd i hela mitt liv. Jag var ju verkligen tvungen att prova på det värsta också. Skulle självklart ta mig upp för den snea väggen så man var tvugnen att klättra upp och ner.... Något som jag säkert kommer göra om i mitt liv. För otroligt kul var det, men känslan när man sedan skulle ta sig ner va värre. Från en rak vägg när man kunde hjälpa till med fötterna var det helt okej, men just när man skulle hoppa rakt ut och sen bara lita på att någon annan höll i mig.. Tack Eve för att du höll emot mig, annars hade jag inte suttit här nu! Lite pirrig man blev i magen när man studsade fram och tillbaks i luften innan man kom ner till mattan på golvet igen, puhhh vad skönt det var att känna marken. Haha tyvärr har jag ingen rolig bild på mig när jag hängde runt där uppe eller tårarna som sprutade på vägen ner.
Nu ska jag snart hoppa in på ekonomin och lyssna på lite redovisningar, innan jag får plocka ihop och åka hem. Väl hemma ska jag väll försöka åka ut till donken och skriva på lite papper så att det blir klart.
Sen ska jag och älsklingen spendera kvällen med hans föräldrar, skönt att bara ta en hemma kväll och sen sova tidigt, ska kanske köpa lite godsaker så jag kan göra en härlig smootie imorgon bitti =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amanda

tjenare folket. Här är då jag, en nu nitton starka vårar. Krigar mig fram genom livet och alla dess oväntade motgångar. Tar livet med en nypa salt och leker väll igenom de mesta. En riktig livsnjutare skulle man kunna kalla mig, varför hålla sig inom ramarna när de finns så mycket annat utanför! Och tar jag mig inte utanför av ren vilja så lyckas jag väll ramla över kanten eftersom jag förmodligen är den klantigaste människan jag känner. Men vad gör ett blåmärke när man lever livet?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela