theindependent

alla hjärtans dag

Publicerad 2012-02-13 22:04:33 i Allmänt

Men tja, då börja det lida mot alla hjärtans dag igen. Alla som har någon tjatar om vad de ska ge dom och att de ska fixas och grejas. Och de som inte har någon sitter och är allmänt irriterade på alla som faktiskt har någon att uppvakta. Men jag bryr mig helt ärligt inte om alla hjärtans dag. Satt och pratade med två tjejer i min klass idag, två som faktiskt delar min syn på alla hjärtans dag (precis som morsdag, farsdag osv). Det är bara en dag som är till för att butikerna ska ha ytterligare ett sätt att lura på oss massa skit? för hur mycket av de vi köper till våra kära behövs egentligen?. Man köper en chokladask, nallebjörnar eller någon bok om en kärleksförklaring. Klankar inte ner på någon som faktiskt vill ge sin pojkvän/flickvän något sådant. Tycker bara det är lite onödigt att man ska ha en speciell dag för det. Äkta kärlek handlar väll ändå om att hela tiden visa sin uppskattning för någon och inte en dag om året. Desamma gäller ens mor/far, de ska man väll alltid uppskatta och vara trevliga mot, de sker inte heller en dag om året. Det är nara ett sätt för butikerna att tjäna lite extra pengar för att människor i sin mani ska ut och köpa massa småsaker till nära och kära. Men slutsnackat om det, nu ska vi vara possitiva. Idag var min första dag i skolan sedan jag gjorde illa mig. Var där en kort stund en dag mitt i veckan förut men de räknar jag inte. Idag var jag där hela dagen och det gick väll okej, lite extra mycket tabletter så man inte känner så mycket i knät så funkar det. Mamma får fortsätta att försöka få tag på röntgenkliniken och försöka ordna en tidigare tid så att jag slipper vänta till mars. Känns rätt jobbigt att proppa i sig massa tabletter för att gå i skolan och inte veta hur länge det kommer hålla på. Men nu ska jag försöka sova, iväg med tåget halv 8 imorgon. Och på torsdag ska man på gruppintervju för Mcdonalds. Får väll se hur det går, bara hålla tummarna. Lite extra pengar är alltid välkommet!
Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amanda

tjenare folket. Här är då jag, en nu nitton starka vårar. Krigar mig fram genom livet och alla dess oväntade motgångar. Tar livet med en nypa salt och leker väll igenom de mesta. En riktig livsnjutare skulle man kunna kalla mig, varför hålla sig inom ramarna när de finns så mycket annat utanför! Och tar jag mig inte utanför av ren vilja så lyckas jag väll ramla över kanten eftersom jag förmodligen är den klantigaste människan jag känner. Men vad gör ett blåmärke när man lever livet?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela