theindependent

Godnatt!

Publicerad 2012-01-25 22:53:01 i Allmänt

Nu ska jag glida mot sängen, sova själv inatt. Men får hoppas att man får sällskap imorgon igen. Krypa ner hos älsklingen, en sak är säker. Sova utan honom är svårt och utan hans säng är lika svårt det haha.
Idag har jag tagit hand om min bebis. Inte bokstavligt menat, men i måndags fick vi en katt som vi inte vet hur gammal den är eller något. All info vi fått är att den bott hos en missbrukare och att den inte skött katten och därför har vi fått ta hand om den. Känner mig lite som en kattjour. Men vad ska man kalla mig, vet inte riktigt men tycker så otroligt synd om djur som vanvårdas. Förstår inte hur man kan ha hjärta att låta de leva så illa.
Fast har man det så dålig eller är en missbrukare så ser man ju inte sådanna saker som andra gör. Det är ialla fall en renrasig perser vad vi vet. Möjligtvis att han kanske har några andra drag  i sig. Men inga som jag sätt direkt. Annars brukar man se om de finns bondkatt eller huskatt i dem, vilket är de vanligaste att katter är blandraser med.
När vi fick honom hade min syster redan rakat honom lite över magen och ryggen, men idag har jag i omgångar fått klippa tovor på honom. Kan inte ta allt på en gång eftersom de är så pass mycket och jag behöver sitta och dra i skinnet på honom för att se vart tovorna slutar så jag inte klipper i honom. Tycker så synd om han för det är verkligen världens snällaste katt. Varken rivs eller bits gör han, han gnäller inte och allt man hör är när han ligger och snarkar någonstans eller grymtar runt när han är på upptäckfärd under min säng eller något liknande. En sån go katt som verkligen hamnat i fel persons händer.
Här ser ni hur han ser ut
såhär borde han se ut
synd men vi får göra de bästa för honom.
Och grattis till älsklingen som vann mot Rönnby idag! En riktig krigare är du, love u <3
Och med de sagt, Godnatt imorgon väntar tandläkarn som ska borra och greja, inget att se fram emot...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amanda

tjenare folket. Här är då jag, en nu nitton starka vårar. Krigar mig fram genom livet och alla dess oväntade motgångar. Tar livet med en nypa salt och leker väll igenom de mesta. En riktig livsnjutare skulle man kunna kalla mig, varför hålla sig inom ramarna när de finns så mycket annat utanför! Och tar jag mig inte utanför av ren vilja så lyckas jag väll ramla över kanten eftersom jag förmodligen är den klantigaste människan jag känner. Men vad gör ett blåmärke när man lever livet?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela