theindependent

Innebandy, en lagsport?

Publicerad 2012-01-03 00:32:35 i Allmänt

Jadu vad ska man säga om vårat lag?
Blir så sjuk besviken ibland så förstår inte varför jag spelar i ett lag. När man sitter och har ett möte om vi ska träna på lovet eller inte sen så dyker folk ialla fall inte upp. Och visst som folk säger att det är mycket ett göra runt jul och att de är massa, men jul och nyår är över nu? Forfarande ingen som kommer ner och tränar. Skyller inte på någon specifik person är bara besviken på alla som inte ens hör av sig att de inte kommer. Skulle kanske vara kul att veta ifall det är värt att ha en träning eller inte. Och till er som faktiskt kommer ett STORT TACK! Ni som faktiskt inser att det är en lagsport och att vi måste träna för att utvecklas som ett lag och bli bättre. Detta eftersom vi har många nya som ska lära sig spela och vi är ett nytt lag. Folk klagar på att andra kommer ner och tränar med oss, yngre och högre divisioner. Men vad ska vi göra eftersom vårat lag bara sviker oss hela tiden.  Vi har ett gäng tappra tjejer som kommer ner 2 gånger i veckan i god tid för att hinna värma upp och köra hela passet ut för att utvecklas och för att man tycker det är kul. Det här gänget på ca 5 personer är jag så otroligt glad över att vi har! Det jag skulle kalla stommen i vårat lag eftersom det är de enda jag skulle kalla för vårat LAG just nu.
Blir bara så otroligt besviken folk är sjuka, okej de kan man skicka iväg ett sms om eller att man går in och skriver det till någon på fb eftersom det är det nya stället alla hänger på. Men inte ens det orkar man skriva så att någon kan föra vidare att man inte kommer. Istället ska hela laget bli lidande för att VISSA personer är för bekväma för det här. Så sjukt besviken att man inte kan ställa upp för sitt lag, att man ska prioritera allt annat. Man förstår inte det där med lagkänsla eller att man faktiskt förstör för andra. Riktigt dålig stil, ville bara säga detta och hoppas att ni som läser detta förstår att ni inte ska ta åt er. Det gäller betydligt fler än 1 person för att detta ska bli bra.
Men det är därför man är ett lag så man ska kunna stötta varandra och hur ska vi kunna vara ett lag när vi är 5 personer som faktiskt kan ställa upp...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amanda

tjenare folket. Här är då jag, en nu nitton starka vårar. Krigar mig fram genom livet och alla dess oväntade motgångar. Tar livet med en nypa salt och leker väll igenom de mesta. En riktig livsnjutare skulle man kunna kalla mig, varför hålla sig inom ramarna när de finns så mycket annat utanför! Och tar jag mig inte utanför av ren vilja så lyckas jag väll ramla över kanten eftersom jag förmodligen är den klantigaste människan jag känner. Men vad gör ett blåmärke när man lever livet?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela