theindependent

Renovering!

Publicerad 2012-01-03 19:31:01 i Allmänt

Idag träffade jag mamma en stund, skulle ner till apoteket med henne sedan förbi försäkringskassan. Passade även på att glida ner till solariet, vilket mamma älskar då hon får passa på att sitta i masagestolen under tiden. Vi har även börjat kika runt lite och ska kolla upp ifall vi får göra om mitt rum i lägenheten. Bara att hoppas på att vi får måla om. Är så sjukt tråkigt med de vit/blå väggar som brukar sitta i sovrum på hyreslägenheter.
Så nu har jag suttit inne på målarbutikernas egna hemsidor där man kan få prova fram olika rum med färger och tapeter. Tror jag ska ha en grå/svart fond vägg eller om jag ska had e i hela rummet sen en plommon/röd färg nästan lite brun, den är rätt svår att beskriva men de två färgerna passar ialla fall rätt bra ihop, den plommon färgen är en så pass varm färg att den sjuker in i de svårt grå. Frågan är bara vilken som blir fondvägg och vilken som blir de vanliga. Vad tycker ni, svart eller plommon som fond?
Får också passa på att hålla tummarna för mamma som ska göra om sin prövning, och börjar idag. Hon fick ju som sagt en hjärnskada utav svininfluensa sprutan vilket gjorde att hon skulle skrivas om som sjukpensionär men det funkade inte speciellt bra då hon blir rastlös av att sitta själv hemma hela dagarna. Och nu när hon anser att hon är bättre är det dags att göra en ny prövning. Tror dock inte att hon vill fortsätta med det jobb hon har eftersom det innebär att hon kommer behöva ta fler sådanna sprutor i framtiden. Men det är rätt skönt ifall hon får börja jobba igen. Håller tummarna för dig.
Nu ska jag sätta mig och spela lite innan jag ska ner på älsklingens träning och sedan bunkra upp mig framför sverige - finland i semifinalen!
Heja Sverige!
Hejdå
älska solarium. Så otroligt skönt, det värsta är bara när man vaknar och inser att soltiden är slut och man inte vet hur länge man legat där. hehe

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amanda

tjenare folket. Här är då jag, en nu nitton starka vårar. Krigar mig fram genom livet och alla dess oväntade motgångar. Tar livet med en nypa salt och leker väll igenom de mesta. En riktig livsnjutare skulle man kunna kalla mig, varför hålla sig inom ramarna när de finns så mycket annat utanför! Och tar jag mig inte utanför av ren vilja så lyckas jag väll ramla över kanten eftersom jag förmodligen är den klantigaste människan jag känner. Men vad gör ett blåmärke när man lever livet?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela