theindependent

sleeping is for slackers

Publicerad 2012-01-09 00:55:59 i Allmänt

Jahaja, om ca 5-6 timmar ska man upp och glida mot skolan?
Taggad är jag inte, inte för en sekund. Vaknade 12 i morse och insåg hur otroligt tidigt det kändes när vi skulle iväg till älsklingens match. Hur ska det då kännas när klockan ringer halv 7 i morgon? nej jag får helt enkelt sitta uppe hela natten annars kommer jag väll inte kunna sova alls. Annars är det bara så att jag får köra ett lol game eller något så jag blir trött.
Älskling och jag hade bestämt oss helt att vi inte skulle hamna framför datorn och det är första gången under hela dagen som jag sitter vid datorn nu också men sen så laddade vi upp med ett filmmaraton i hopp om att vi skulle kunna sova efter det. Men då somnade jag direkt runt 6-8 och sedan gick det ju inte att somna om. Så har legat i sängen tills nu och låter fönstret stå öppet så det blir riktigt kallt här inne så man kanske kan sova någonting innan man ska upp igen.
Good luck till mig och hoppas alla andra som ska tvinga sig iväg till skolan imorgon fått en bättre start än mig.
Och för er som har ett jobb. Klaga inte, ni får pengar för det- Kollar man våran lön för de 8 timmar man spenderar i skolan varje dag så skulle man ju hellre jobba...
Och med tanke på de nya reglerna som gäller nu så känns det ju nästan itne värt skolan längre. 1% frånvara sen är det bara bye bye med pengarna. Skulle de faktiskt vilja uppmuntra elever. Sätt i så fall högre studiebidrag så att eleverna känner att de missar pengar när de inte är i skolan. 1000 kr är inte så jävla mycket att gå miste om....
CYA! nu ska jag försöka sova igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amanda

tjenare folket. Här är då jag, en nu nitton starka vårar. Krigar mig fram genom livet och alla dess oväntade motgångar. Tar livet med en nypa salt och leker väll igenom de mesta. En riktig livsnjutare skulle man kunna kalla mig, varför hålla sig inom ramarna när de finns så mycket annat utanför! Och tar jag mig inte utanför av ren vilja så lyckas jag väll ramla över kanten eftersom jag förmodligen är den klantigaste människan jag känner. Men vad gör ett blåmärke när man lever livet?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela