theindependent

Utsidan säger ingenting

Publicerad 2012-05-12 11:02:59 i Allmänt

Jag känner verkligen hur de biter under huden när jag tänker på det. Hur vårat utseende lockar och döljer alla de känslor och händelser som bildat de som gjort oss till den vi är idag.
Att vi alla strävar efter en fläckfri yta och är känslokalla inför allt för att lyckas här i livet. Men varför ska vi dölja allt detta som skapat de vackra individerna vi är.
De finns en skam en ånger över saker vi gjort och saker vi är kapabla till. Den där energin vi alla känner inför vissa personer och vissa händelser. Det är en skam, något man inte får känna, DU får inte vara sårbar. Du får inte göra fel, de snurrar i mitt huvud hela tiden. Egentligen vet jag att ett snedsteg inte är så farligt. Men ett snedsteg behöver inte alltid vara fel, se bara till att inte hamna utanför kanten, för med jord under fötterna kommer man alltid upp igen.
Men trots våra fläckfria utryck så är det inte många som kan skilja på vad för tankar som strömmar runt där inne. I dessa känslokalla ögon lyser en glöd, en glöd rädd att slockna, en glöd rädd för att tappa fästet. En energi som lockar på mer än önskat, men inte vet hur man hanterar den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amanda

tjenare folket. Här är då jag, en nu nitton starka vårar. Krigar mig fram genom livet och alla dess oväntade motgångar. Tar livet med en nypa salt och leker väll igenom de mesta. En riktig livsnjutare skulle man kunna kalla mig, varför hålla sig inom ramarna när de finns så mycket annat utanför! Och tar jag mig inte utanför av ren vilja så lyckas jag väll ramla över kanten eftersom jag förmodligen är den klantigaste människan jag känner. Men vad gör ett blåmärke när man lever livet?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela